Pages

Click2 :)

Monday 26 March 2012

10 Tasik Tercantik Di dunia

1. Eros Lake- India
Tasik eros berbentuk hati.. Terletak di Puncak Chembra di India,sebagai tasik
 
simbol cinta di seluruh dunia, berada pada 1398 meter atas paras laut.

2. Peyto Lake – Canada


Terletak di antara Canadian Rockies, tasik ini berbentuk beruang pirus cerah, tasik diliputi oleh glasier tasik ini mempunyai aksess dari ICE Field Parkway canada.

3. Schulensmeer Lake – Belgium

Pistol air gergasi : Dengan bantuan manusia dan alam semulajadi bermula dari tasik berbentuk seperti pistol secara tidak sengaja. Ini kerana pembinaan lebuhraya pada tahun 1970 dan lebihan tanah di sekeliling pembinaan di alihkan ke arah tasik ini dan hasil nya trbentuk tasik sepanjang 2.5 km

4. McKinley Lake – Alaska

Terletak berhampiran dengan Gunung Alaska.McKinley, puncak gunung tertinggi di Amerika Utara pada ketinggian  6194 meter. Gunung ini adalah lebih rendah dari gunung everest yang membuat kan tiada sesiapa yang tidak berminat pada ikan beku di sebalik tasik ini.

5. Sao Paulo Lake – Brazil

Manhunt : bentuk seperti lelaki dengan ketinggian 140meter. terbentuk secara semulajadi. Para lelaki brazil pasti geli hati.

6. Yueyaquan Lake – China

A trip to the moon: Air mencerminkan langit dan awan, tetapi ini adalah sebuah tasik yang berbentuk seperti bulan sabit. Ianya merupakan tempat yang menarik untuk pelancong di China, yang terletak 6 km ke selatan bandar Dunhuang di Gansu.

7. Horseshoe Lake – Canada

Terletak di sepanjang Sungai Merah, berhampiran Morris di selatan Manitoba. 

8. Manicouagan Lake – Canada

Tasik cincin: Salah satu daripada tujuh keajaiban Kanada, terletakdi Crater. Berdiameter 70 kilometer. terjadi akibat glasier 

9. Fisheating Creek – Florida

Gunakan imaginasi anda : tasik ini boleh di anggap apa2 sahaja bergantung pada siapa yang melihatnya Fisheating Creek merupakan  zigzagging air yang berjalan melalui Cowbone Mac barat Okeechobee Florida Lake  dikenali sebagai O. Big


10. Horseshoe Bend – Arizona

Indah hijau; di atas adalah batuan tasik. ladam kuda Bend Arizona, berliku megah mengelilingi Sungai Colorado yang terletak di hilir  Lake Powell dalam kawasan Glen Canyon National Recreation Area : Amat santai pada pandangan mata anda.

P/s : keindahan alam adalah anugerah dariNya..ucapkan la alhamdulillah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...