Pages

Click2 :)

Sunday 15 April 2012

Nur Suryani Mohamed Taibi Akan Tetap Bertanding Di Olimpik



Nur Suryani Mohamed Taibi tetap akan bertanding di sukan olimpik London walaupun pada hari acara itu berlangsung kandungan beliau sudah pun mencecah 8 bulan.

Penembak negara itu dijadualkan mengambil bahagian dalam acara 10m air raifal pada musim panas ini. 
Doktor beliau telah memberikan kebenaran untuk bersaing dalam kejohanan tersebut dan suaminya juga tidak menghalang selagi suriyani merasakan dia bertenaga serta sihat.




 "Tujuan saya adalah untuk bersaing," katanya kepada Reuters. "Mungkin, pada akhirbulan Jun, jika saya mempunyai masalah yang akan menjejaskan bayi di dalam saya, saya akan menimbang semula sama ada saya akan meneruskan atau tidak.Tetapi saya rasa saya kuat dan suami berkata 'selagi saya berasa bersemangat,bertenaga untuk melakukan itu, ia seolah-olah seperti bayi anda bercakap kepada anda supaya anda pergi. "

Suryani layak ke Sukan pada Kejohanan Menembak Asia pada bulan Januari, hari selepas mendapat tahu dia sedang mengandung. Dia mengakui bahawa sesetengah orang akan mempersoalkan keputusan untuk bersaing .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...